Wednesday, May 11, 2011

Verdens undergang

Det har kommet meg for øre at verden går under neste lørdag, nærmere bestemt den 21 mai (www.salon.com). Det må jeg jo bare kommentere, jeg som er kristen og all ting. Og som vanlig har jeg svaret på det alle nå lurer på: Kommer verden til å gå under den 21 mai?

Svaret er: Nei. Men kanskje.

Jesus sier:
39 Men det skal dere vite: Dersom huseieren visste i hvilken time tyven kom, ville han ikke la ham bryte seg inn i huset. 40 Vær også dere forberedt! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det.» (Lukas 12, 39-40)

Paulus gjentar:
For dere vet godt at Herrens dag kommer som en tyv om natten. (1. Tess. 5, 2.)

Ja...jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å si så mye mer, men for enkelhets skyld: Det er det ingen som vet.

Men jeg tror ikke det kommer til å skje de nærmeste 100 årene...

2 comments:

Anonymous said...

Ifølge din egen logikk vil det jo ikke skje når folk trur at det vil skje.
Kan med andre ord føle meg trygg de neste hundre år...

EM said...

Ja, antakeligvis :) Er du kristen kan du i tillegg føle deg trygg i evigheter ;) Men helt seriøst så tror jeg ikke denne numerologien har noe for seg, og det eneste riktige svaret er at vi ikke vet. Men jeg _tror_ ikke det kommer til å skje snart, nei.