Tuesday, May 4, 2010

Forklaring/oppklaring

Jess, da er det noen dager siden siste post, på tide med en liten visitt igjen! Denne gangen skal jeg faktisk ikke "preike" (selv om jeg har noe i tankene til senere, når jeg får tid ;) , bare si litt om tankene mine om denne bloggen.

Dere som kjenner meg vet (håper jeg) at jeg ikke normalt er en person som benytter enhver anledning til å snakke om Jesus-ting. Det vil si, med mine kristne venner kan jeg nok være ganske ivrig, og jeg blir oppriktig glad når muligheten byr seg ellers også - haha - men; det jeg vil fram til her...

Formålet med denne bloggen er ikke å "frelse" noen (selv om jeg selvfølgelig blir veldig glad om det skjer da...haha:D ) og jeg ser at jeg ofte skriver veldig påståelig. Dette vet jeg, liksom. Og i det siste har jeg sett at jeg nok ikke er flink nok til å presisere at dette er det jeg tror, og at jeg er veldig interessert i hva du tror! Punktum i et innlegg her trenger ikke være punktum for den saken, skjønner'u? Men uansett om du vil skrive en kommentar eller ikke, så håper jeg at du tar deg tid til å finne ut for din egen del om du er enig i det jeg sier eller ikke.

Med det sagt, de fleste av de siste innleggene mine har nok vært mest rettet mot de som er kristne fra før, og derfor kan de nok virke enda mer direkte og påståelige. Men dette er jo sannhet for meg, og jeg kan ikke introdusere hver eneste setning med "Noen av oss kristne her i verden, inkludert meg, tror at..."

Så bare ha det bak øret når du leser: jeg er kristen, jeg er ivrig og jeg er bare et menneske.

Og jeg vil veldig gjerne høre hva du tror; enten du er enig eller ikke! (Det eneste jeg ikke er interessert i er diskusjoner om hvor teit religion er o.l., det tar vi heller på diskusjon.no eller noe sånt.)

Tips om fine videoer, musikk, nettsteder etc. tas også imot med takk! :)

Ha en velsignet kveld videre, eg skal ut og labba!

xoxo Jesus-girl
(ok, den var cheesy...men jeg måtte)

No comments: