Wednesday, October 15, 2008

En salme

men ikke en sånn salme! Åhåhåhåååå neida, dette er en ekte Bibel-salme! Dette er fra Salme 103, hvor David lovsynger Gud, og minner oss på at:

8 Barmhjertig og nådig er Herren,
langmodig og rik på miskunn.
9 Han anklager ikke for alltid
og er ikke evig harm.
10 Han gjør ikke med oss etter våre synder,
og lønner oss ikke etter våre misgjerninger.

Sweet! Tenk om det virkelig hadde vært sånn at Gud skulle veie de "gode" gjerningene våre mot de dårlige! Da er det jammen ikke mange som hadde sluppet gjennom nåløyet...

Dette med karma er egentlig ingen dårlig filosofi, men jeg tror ikke på det i åndelig forstand. Jeg tror at hvis man ser positivt på livet og gjør det beste ut av det så går ting lettere ja, mens et negativt synspunkt nødvendigvis vil gjøre deg mer oppmerksom på alle de dustete sidene av livet. Men jeg er frelst fordi jeg tror på Jesus, ikke fordi jeg er "snill" :)

No comments: